Web stranica nije svrsishodna ukoliko nije dobro optimizirana te se ne pojavljuje na visokoj poziciji rezultata pretrage. Po izradi web stranice svakako treba napraviti dobru „on page“ i „off page“ SEO optimizaciju i voditi računa o mnogim faktorima dugoročnog i prirodnog pozicioniranja.
Dobra SEO optimizacija omogućava visoku poziciju na pretraživačima što znači da dobivamo veći broj posjeta na stranici, te konačno ostvarujemo veći interes posjetitelja koji su potencijalni kupci naših proizvoda i usluga. U moru konkurentskih sajtova najvažnije je ostvariti bolje pozicije u rezultatima pretrage.
Osnovni Google vodič za SEO optimizaciju možete preuzeti ovdje: Google SEO priručnik za početnike
SEO optimizacija web stranica je izrazito komplicirano polje koje se konstantno povećava u zahtjevnosti i traži poznavanje širokog polja tehnika – posebno tehnika digitalnog marketinga. Ovdje iznosim najbitnije SEO prakse s kojima se trebamo uhvatiti u koštac u narednoj 2018. Evo, nekih savjeta kako postići dobar ranking na pretraživačima i pozicionirati se iznad konkurentskih sajtova.
1. Potrebno je osigurati lako čitljiv sadržaj koji se lako indeksira od strane Google „botova“
Dakle, mi želimo da Google „botovi“ lako mogu pristupiti sadržaju web stranice, te im je iz tog razloga potrebno osigurati sadržaj koji je jedinstven, kvalitetan, gramatički ispravan, čitatelju zanimljiv i Google „botovima“ lako čitljiv. Ključno je omogućiti Googlu da indeksira i ostali sadržaj web stranice (slike, video i ostale formate koji se nalaze na stranici). Bez indeksiranog sadržaja sve ostalo (web stranica i sav njezin sadržaj) uopće nije bitan. Ukoliko se web stranica ne prikazuje u rezultatima pretrage – njezin sadržaj iako kvalitetan gotovo da nije ni bitan.
2. Istraživanje ključnih riječi
Potrebno je saznati koje su to ključne riječi i fraze iz vaše djelatnosti koje potencijalni klijenti najčešće pretražuju kako bi dobili odgovor na problem koji imaju. Te riječi koristimo u kreiranju sadržaja web stranice i označavamo ih kao ključne vezano uz određeni sadržaj. Ukoliko ključna riječ točno opisuje sadržaj web stranice, a sadržaj odgovara na problem publike veća je važnost stranice.
3. Istraživanje SERP-a kako bi pronašli da li Google smatra da je dodijeljena ključna riječ bitna za rezultate pretrage
Pokušajte istražiti rezultate u SERP-u (pretraživačima) vezane uz željeni pojam ili ključnu riječ bitnu za temu ili djelatnost kojom se bavite. Google će izbaciti rezultate i ključne riječi koje se najčešće pretražuju. Bitno je koristiti najčešće korištene riječi pretrage i proširivati ih novim frazama. Ukoliko pronađete da u rezultatima ne postoji fraza a postoji interes – ovo je prilika da plasirate sadržaj koji može dovesti velik broj posjeta na web stranicu.
4. Osigurajte najkvalitetniji, originalan i vjerodostojan sadržaj koji odgovara na probleme pretrage bolje od drugih izvora sa rezultata pretrage prve stranice
Pronađite najbolju osobu koja će kreirati najkvalitetniji i stručan sadržaj vezan uz određeno područje i koristite usluge Copywriting-a (kreiranja reklamnih sadržaja u obliku teksta, grafike ili video sadržaja). Google najveću važnost stavlja na kvalitetan sadržaj.
Također na ovaj način povećavamo mogućnost dijeljenja sadržaja web stranice putem društvenih mreža. Na taj način omogućavamo takozvani „link building“ koji je također važan parametar rangiranja web stranice. Dijeljenje od strane publike na društvenim mrežama obavještava Google da je sadržaj bitan i posjeduje određeni autoritet.
U slijedećem koraku cilj je da sadržaj maksimalno odgovara temi pretrage i daje bolje rješenje od drugih rezultata na prvoj stranici pretraživača. Ukoliko ovaj kriterij nije odrađen na najbolji način – čak i bez obzira na dobru SEO optimizaciju web stranice Google će „shvatiti“ da publika ne nailazi najbolje rješenje kod vas, te će prednost rangiranja dati ostalim stranicama s boljim rješenjem.
5. Kreiranje privlačnog naslova i meta opisa
Da, Google još uvijek često koristi meta opise iako se ponekad čini da ih ne koristi. Ne samo da Google često koristi meta opise, već često koristi i meta naslove. Sam URL se ponekad ispušta, no ipak se prikazuje u „snippet-u“ , te u drugim elementima. O „schemi“ i drugim vrstama oznaka govorit ću kasnije, no „snippet“ je nešto što je ključno kad je SEO u pitanju. Dakle, što je „snippet“? „snippet“ je skup tagova koji služe Googlu kao navigacija o tome što se na web stranici nalazi – tj. objašnjava što je njezin sadržaj. „Snippet“ je vaša prilika gdje možete reči: „Klikni ovdje, a ne na linkove nekih drugih web stranica“. Ako optimiziramo ovaj dio koristeći ključne riječi i fraze koje ljudi traže uz relevantan sadržaj vjerojatnost je da ćete pobijediti!
6. Pametno uključivanje primarnih, sekundarnih i povezanih ključnih riječi
Povezane ključne riječi su one koje su semantički povezane sa pojmom i sadržajem, a Google će ih tretirati kao ključne poveznice vezane uz pojmove pretrage i uspoređivati uz tekstualni sadržaj stranice. Google ovo uzima kao jedan od parametara rankinga, a ponekad je potrebno Googlu „dokazati“ da se ključne riječi nalaze u tekstualnom sadržaju web stranice. Povezane ključne riječi potrebno je koristiti oprezno.
7. Korištenje „rich snippet-a“ gdje je važno i moguće da bi se povećala potencijalna vidljivost
„Rich snippet“ korisnicima vizualno govori da li će na stranici pronaći ono što traže. Stranice sa „Rich snippet-om“ izgledati će drugačije od drugih stranica na listi koje nemaju ovu opciju. Po izgledu može se razlikovati u tekstu, linkovima i slikama.
Ova opcija je ograničena na neke stranice s obzirom na sadržaj – Google vijesti, stranice s receptima, putovanjima, letovima ili zakupljene opcije.
8. Stranice optimizirane na brzo učitavanje i što boljeg grafičkog dizajna
Brzina učitavanja stranice vrlo je bitan faktor u 2018. godini. Kod optimizacije treba voditi računa da se sadržaj podesi na što je brže moguće učitavanje kako korisnik ne bi čekao na otvaranje stranice. Kod optimizacije vodi se računa o veličini slika i poduzima se niz mjera kako bi se stranica učitavala u trenutku i bez zastoja, a da pri tome ne štedimo na efektima i animacijama grafičkog prikaza.
Stranica treba biti vizualno upečatljiva i izgledati odlično s pozicije korisnika -UI (User Experience). Usluga treba biti najbolja moguća od početnog kontakta sa bilo kojeg uređaja, kod svake brzine pregleda, te također sigurna. Sigurnost je kritično bitna! HTTPS nije jedina stvar, ali je veliki dio onog što Google smatra važnim ovih dana. HTTPS je u glavnom fokusu bila 2016. i 2017. Zasigurno ostaje ključan faktor i u 2018.
9. Trebate imati veliki odgovor na veliko pitanje: Kako ispravno primijeniti ove faktore i ostvariti vrhunske rezultate?
Za postizanje dobrih rezultata dovoljno je stvari od početka zdravo postaviti, stranicu kvalitetno optimizirati, povezati sa društvenim mrežama, povezati sa Google Search Console i pratiti smjernice Google Master Tools:
Za odlične rezultate i stranice sa velikom konkurencijom potrebno je uložiti puno više. Prvenstveno okrećemo se detaljnoj izradi marketinškog plana i analizi konkurencije, a osim same optimizacije ovdje se poseže za brojnim metodama posebno digitalnog marketinga koji uključuje:
Content Marketing /sadržajni marketing
Social Media Marketing / Marketing društvenih mreža
You Tube & Video Marketing / You Tube i video oglašavanje
Email Marketing
Mobilni Marketing
Web Analitycs / Analitika Web stranica
PPC marketing (Pay per click) – AdWords, Facebook, LinkedIn reklame)
Poduzimajući prave korake vaša web stranica rangirati će se visoko u rezulatatima pretrage i u 2018. godini. Veselimo se vašim komentarima, doprinosima i rezultatima.
Naši klijenti bilježe odlične rezultate ciljanom SEO optimizacijom uz kvalitetan CopyWriting, te izradom Facebook i AdWords kampanja. Izrada detaljnog marketinškog plana osigurati će rezultate. Ukoliko želite povećati prodaju svojih proizvoda i usluga naš stručni tim pomoći će vam osmisliti najbolju kampanju i u narednoj 2018.
Smatrate li da je ovaj sadržaj koristan i drugima dijelite ga na društvenim mrežama!
Za sva pitanja slobodno nas kontaktirajte!
Vaš uspjeh je i naš uspjeh!
Internet je savršeno mjesto za prodaju!
90% korisnika pretražuje Internet prije odluke i kupnje
50% dnevnih pretraga su pretrage za proizvodima i uslugama
70% korisnika otvara samo prva 3 rezultata
9 od 10 mobilnih pretraga dovodi do akcije – od toga 50% vodi do kupovine
9 od 10 organizacija radi marketing sadržajem
85% tvrtki koje pišu informativni blog ostvaruju više prodaje od onih koji ne pišu
Tvrtke koje vode blog imaju 55% više posjetitelja
2 Comments
najbolje je ključnu riječ imati već u samom imenu domene. Iskustvo je pokazalo da se lakse pozicionirati za neku kljucnu riječ, ako ona već postoji u samom korjenu imena domane.
Ne nužno. Može pomoći kod pojedine (jedne) ključne riječi, no visoka pozicija ne ovisi o nazivu domene. Važniji je kvalitetan backlinking, brzina stranice i kvaliteta sadržaja. https://blogs.bing.com/webmaster/2014/01/15/domain-name-importance-in-ranking